Lid worden?

“Tuinieren is leuk, maar je moet er wel wat voor over hebben”

Hoewel wij graag nieuwe leden verwelkomen, willen we toch ook wijzen op de realiteit van het volkstuinieren. Bent u werkelijk bereid de tuin een plaats in uw agenda te geven?

Wie nu al jongleert met schaarse vrije uurtjes, kan er beter twee keer over nadenken voordat men een volkstuin neemt. Want een tuin vraagt gedurende alle seizoenen wekelijks onderhoud. Bloemen en planten groeien wel, maar onkruid groeit nog beter. Dit betekent dat een tuin veel tijd kost en aandacht nodig heeft. Je moet er rekening mee houden dat het onderhouden van een tuin vrij zwaar werk is en dat je dat gemiddeld ongeveer vier uur per week kost. In het voor- en najaar beduidend meer, in de winter wat minder.

Ben je bewust van de tijd die deze mooie hobby in beslag neemt en ga je ervoor? Dan verwelkomen wij jou van harte bij onze vereniging! Neem gerust contact op met het bestuur van onze vereniging om je in te schrijven of om meer informatie te vragen. Inschrijven kan ook via de site door middel van het aanmeldingsformulier. Wij nemen dan contact op wanneer een tuin vrij is gekomen.

Om een tuin te kunnen huren moet je lid van de vereniging zijn. Het lidmaatschap van de vereniging staat in principe open voor inwoners van Hazerswoude dorp.  Aanvragen van inwoners uit de andere, aangrenzende, kernen worden door het bestuur per geval beoordeeld. Je huurt een tuin voor een heel kalenderjaar met een proefperiode van 1 jaar. Tijdens de proefperiode wordt gekeken of het proeflidmaatschap omgezet wordt in een definitief lidmaatschap. Je kunt alleen een tuin huren wanneer u akkoord bent met de Tuinreglementen, Huishoudelijk Reglement en Statuten. Lees deze daarom door voordat je je aanmeld als kandidaat-lid. Op deze website kunt u ook al het een en ander aan informatie vinden over het onderhouden van een volkstuin en blader gerust eens door onze foto’s om de sfeer alvast te proeven.

We hopen u als nieuw lid te mogen verwelkomen!